De multiplayer-maps via Warfare bieden ruimte aan 128 spelers, wat nogal overweldigend is de eerste paar rondjes die je speelt. De gigantische maps zitten goed in elkaar, met gigantische skyscrapers en andere hoge objecten om vanaf te zoeven met je wingsuit of parachute, of je laten oppikken door je teammate in een helicopter natuurlijk.
Er valt ook te ziplinen tussen gebouwen, of om snel meerdere verdiepingen binnen of buiten gebouwen te overbruggen. Ohja, er kan ook zomaar een tornado opduiken tijdens het spelen, waardoor je je snel uit de voeten moet maken.

Naast conquest en breakthrough via Warfare is er nog de Hazard Zone voor datadisk-retrieval, en Portal voor custom games.
Je hebt de keuze uit conquest (strategische punten overnemen en zorgen de de vijand geen tickets om te respawnen overhoudt) en breakthrough, waarbij de frontlinie steeds verschuift en de verdedigers bij het overnemen van de objectives naar hun volgende verdedigingspunt worden verdreven.
Als je nog niet veel ervaring hebt met de gamereeks is er ook de optie om alleen of met je vrienden tegen bots te oefenen in de conquest- en breakthrough-modi.
De Hazard Zone laat je datadisks opduikelen, en je bent beperkt in de hoeveelheid specialists zodat het echt aankomt op goed communiceren en samenwerken (en vooral niet doodgaan).
De game oogt gedetailleerd, alhoewel het wel de nodige grafische performance vereist om de gamewereld met enige toeters en bellen weer te geven op de gigantische maps, wat niet zo gek is. Het blijft een hels spektakel waarbij regelmatig delen van gebouwen en voertuigen je letterlijk om de oren vliegen.
Helaas heeft de game wel te kampen met de nodige bugs, waaronder reviven wat niet altijd lukt, voertuigen en objecten die onder de maps zakken en vreemde keymapping issues. Wel voelt de game al een stuk beter aan nadat enige patches zijn uitgerold.
Maar er valt dus nog wel het een en ander op te poetsen voordat het aanvoelt zoals het zou moeten horen voor een grootse release. Een ingame voicechat is niet aanwezig, maar gezien de populariteit van Discord en aanverwante gaming-communicatietools zien we dat niet echt als een groot nadeel.