Contact

Klantenservice

Heb je een vraag over je abonnement, wil je een wijziging doorgeven of wil je de redactie een vraag stellen? Maak dan gebruik van onderstaande opties.

Abonnementen

Ik wil een abonnement op c’t afsluiten

Op deze pagina kan je een abonnement op c’t afsluiten.

Ik wil mijn adres wijzigen

Klik hier om je adreswijziging door te geven. Het nieuwe adres wordt vervolgens automatisch in ons systeem gewijzigd.

Ik heb mijn magazine niet ontvangen

Vervelend! Je kunt dit hier aan ons doorgeven, zodat we de editie voor je kunnen nazenden.

Ik wil mijn betaalmethode wijzigen

Je betaalmethode kun je hier wijzigen. Kies je voor een automatisch incasso, dan bespaar je € 2,50 op je factuur.

Ik wil mijn abonnement opzeggen

Je kunt je abonnement beëindigen door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice, via +31 (0)24 2027 825. Je krijgt dan direct een medewerker aan de lijn die je kan helpen. Daarnaast is het ook mogelijk om je abonnement op te zeggen via e-mail. Stuur hiervoor een mail, met daarin je naam, postcode en huisnummer, naar [email protected]. We streven ernaar je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Ik ben abonnee en wil c't digitaal lezen

Als abonnee krijg je gratis toegang tot de digitale editie van c’t. Lees meer over digitaal lezen.

Wat zijn de verschijningsdata van c't?

Hier vind je de verschijningsdata van het magazine.

Ik wil een andere wijziging doorgeven

Neem contact op met onze klantenservice via +31 (0)24 2027 825 of [email protected]. We streven ernaar je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Klachten over je abonnement

Heb je een klacht over je abonnement? Om deze klacht zo snel mogelijk op te kunnen lossen, adviseren wij je om contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via +31 (0)24-2027825 of [email protected].

Productbestellingen

Ik heb een los magazine besteld en mijn bestelling niet ontvangen

Neem contact op met de klantenservice van c’t via +31 (0)24-2027825 of [email protected] voor meer informatie. Hou je bestelnummer bij de hand. Deze vind je in de orderbevestiging.

Een magazine nabestellen

Wil je een magazine van c’t bestellen? Dat kan je doen via de webshop. Je kan daar alle voorgaande magazines bestelen, mits voorradig. Het is op de Magazineshop ook mogelijk om digitale edities te bestellen.

Verzendkosten bestellingen

Als je een magazine bestelt via de site krijg je dit doorgaans binnen drie werkdagen thuis. Alle prijzen zijn exclusief verzendkosten: Nederland €2,95 en naar België €4,95. Vanaf €25,- rekenen wij geen verzendkosten.

Ik wil weten waar c't magazine te koop is (NL)

In ons overzicht van verkooppunten (Nederland) kun je zien waar c’t magazine bij jou in de buurt te koop is.

Klachten over je productbestelling

Heb je een klacht over je productbestelling? Om deze klacht zo snel mogelijk op te kunnen lossen, adviseren wij je om contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via +31 (0)24-2027825 of [email protected].

Betaling en facturatie

Onjuiste factuur

Je kunt bij onjuistheden in de factuur contact opnemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via +31 (0)24-2027825 of [email protected].

Betalingsherinnering ontvangen

Wellicht hebben de herinnering en betaling elkaar gekruist of is het betalingskenmerk niet correct overgekomen. Op de herinnering staat een datum tot wanneer de administratie is bijgewerkt. Als er ná die datum is betaald, dan kan je de herinnering als niet verzonden beschouwen. Als er echter vóór die verwerkingsdatum is betaald, dan kan je contact opnemen met ons via +31 (0)24-2027825 of [email protected]

Factuur dubbel betaald

In principe wordt de dubbele betaling automatisch teruggestort. Als het bedrag minder dan 55 dagen geleden via een automatische incasso van je rekening is afgeschreven, dan kan je dit zelf, via je bank of internetbankieren, storneren (terug laten storten). Als je hier nog vragen over hebt, kan je contact met ons opnemen via +31 (0)24-2027825 of [email protected].

Herinnering

Indien je een herinnering heeft gekregen van een factuur, maar het onduidelijk is welke, neem dan contact met ons op via +31 (0)24-2027825 of [email protected].

Betaalmethode wijzigen

Je betaalmethode kan je hier wijzigen. Kies je voor een automatische incasso, dan bespaar je €2,50 op je factuur.

Digitaal lezen

Hoe log ik in op de app?

In de nieuwe app kun je inloggen met je F&L Media account. Heb je nog geen account? Volg dan onderstaande instructies:

iOS: Ga naar digitaal.ct.nl en vul je e-mailadres in op het inlogscherm. Het systeem herkent dan of je al een account hebt of niet. Als je nog geen account hebt word je gevraagd om een wachtwoord te kiezen en krijg je een verificatie mail om de account te activeren. Als de account is geactiveerd of als je al een account had kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord.

Android: Vul je e-mailadres in op het inlogscherm van de app. De app herkent dan of je al een account hebt of niet. Als je nog geen account hebt word je gevraagd om een wachtwoord te kiezen en krijg je een verificatie mail om je account te activeren. Als je account is geactiveerd of als je al een account had kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Je kunt de account ook aanmaken op digitaal.ct.nl volgens dezelfde procedure.

Ik kan niet inloggen in de (web-)app om c't digitaal te lezen

In de nieuwe app kun je niet meer inloggen met je abonneenummer en postcode. Je kunt nu zelf een account aanmaken en je eigen wachtwoord kiezen om daar vervolgens mee in te loggen op de app en/of website.

iOS: Ga naar digitaal.ct.nl en vul je e-mailadres in op het inlogscherm. Het systeem herkent dan of je al een account hebt of niet. Als je nog geen account hebt word je gevraagd om een wachtwoord te kiezen en krijg je een verificatie mail om de account te activeren. Als je account is geactiveerd of als je al een account had kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. De account die je in de app aanmaakt kun je ook gebruiken op de website en je kunt ook de account aanmaken op de site als je dat makkelijker vindt.

Android: Vul je e-mailadres in op het inlogscherm van de app. De app herkent dan of je al een account hebt of niet. Als je nog geen account hebt word je gevraagd om een wachtwoord te kiezen en krijg je een verificatie mail om je account te activeren. Als je account is geactiveerd of als je al een account had kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. De account die je in de app aanmaakt kun je ook gebruiken op de website. Je kunt ook een account aanmaken op digitaal.ct.nl als je dat makkelijker vindt.

Ik ben ingelogd en abonnee maar heb geen toegang tot de edities

Als je een account hebt aangemaakt en je bent ingelogd in de app maar kunt geen edities of artikelen lezen kan dit verschillende oorzaken hebben.

1. Je abonnementsgegevens zijn nog niet gesynchroniseerd met de app. Dit gebeurt automatisch maar kan tot maximaal 24 uur duren. Je kunt dit ook handmatig doen door in de app naar het Home scherm te gaan, rechtsboven op het Account icoontje te klikken en dan op Abonnement. Daar zie je dan een Abonnement ophalen knop, klik daar op en je actieve abonnement wordt gesynchroniseerd.

2. Als je bovenstaande hebt gedaan en je hebt nog steeds geen toegang kan het zijn dat het e-mailadres wat je gebruikt hebt voor het aanmaken van de account en het e-mailadres wat bij ons bekend is voor je abonnement niet hetzelfde zijn. Maak dan een nieuwe account aan met hetzelfde e-mailadres als wat bij ons bekend is voor je abonnement.

3. Als het dan nog niet werkt is het waarschijnlijk zo dat er in ons systeem nog helemaal geen e-mailadres bekend is bij je abonnement. Neem dan contact op met de klantenservice en geef je e-mailadres door. Daarna kun je dan met dat e-mailadres inloggen op de app en webreader.

Klantenservice: +31 (0)24-2027825 of [email protected].

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Als je op het inlogscherm in de app of op digitaal.ct.nl je e-mailadres invult kom je daarna op het scherm om je wachtwoord in te vullen. Als je het wachtwoord niet meer weet kun je op Wachtwoord vergeten? klikken om een nieuw wachtwoord aan te vragen via de mail.

Ik ben geen abonnee maar wil wel graag digitaal lezen

Het is in de nieuwe app helaas niet mogelijk om losse digitale edities te kopen. Op Magazineshop.nl kun je wel digitale edities (PDF-bestand) kopen.

Je kunt ook een abonnement afsluiten en dan krijg je binnen enkele minuten toegang tot de app. Let erop dat je dan zelf nog wel een account moet aanmaken met hetzelfde e-mailadres als dat je hebt opgegeven bij het afsluiten van je abonnement en in de app dan even bij je account op de Abonnement ophalen knop moet drukken om je nieuwe abonnement te synchroniseren.

Hoe kan ik als abonnee het magazine via de browser op het internet lezen?

De webreader kun je direct bereiken via de browser op digitaal.ct.nl. Deze is alleen voor abonnees beschikbaar. Je logt ook hier in met je account. Heb je nog geen account? Kijk dan bij Hoe log ik in op de (nieuwe) app? voor instructies.

Welke jaargangen vind ik in de app?

Als abonnee heb je toegang tot alle edities die in de app staan, dus ook oudere jaargangen ook al was je toen geen abonnee. Momenteel zijn alle edities van 2018 t/m nu beschikbaar om te lezen.

Niet alle edities hebben losse artikelen?

Momenteel zijn er alleen losse artikelen beschikbaar vanaf c’t 08-2024. We werken er hard aan om de artikelen van oudere edities ook toe te voegen.

Kan ik digitale edities downloaden als PDF-bestand voor mijn persoonlijke archief?

In de app kun je edities downloaden voor offline gebruik voor als je bijvoorbeeld op vakantie gaat, maar niet als losse PDF-bestanden.

Via de webreader in de browser kun je edities wel downloaden als PDF-bestand. Log hier voor in op digitaal.ct.nl. Open dan een editie en klik op de download knop om de editie naar je computer of Mac te downloaden.

Als mijn abonnement is afgelopen, verlies ik dan ook toegang tot de app?

Alle edities die je tijdens de looptijd van het abonnement hebt gedownload in de app kunt je op dat apparaat ook blijven lezen nadat het abonnement is afgelopen. Als je de editie verwijderd van je apparaat of in je app kun je deze niet meer opnieuw downloaden als je geen actief abonnement meer hebt.

Ik heb geen toegang meer tot de editie(s) die ik in de vorige app heb gekocht

Door het overgaan van de oude versie van de app naar de nieuwe versie kan het zijn dat de toegang tot de edities die je in de app hebt gekocht via de Apple App Store of Google Play Store verloren is gegaan. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice en zij kunnen dan het probleem verhelpen.

Klantenservice: +31 (0)24-2027825 of [email protected] onder vermelding van je naam, postcode en huisnummer.

Kan ik een gedownloade editie ook verwijderen?

Het is mogelijk om gedownloade edities te verwijderen. Nadat je een editie hebt gedownload verschijnt er naast de download knop een knop met een prullenbak om de editie te verwijderen. Zolang je een actief abonnement hebt kun je deze altijd weer opnieuw downloaden.

Let op! Als je een editie verwijderd nadat je abonnement is afgelopen dan kun je deze niet meer opnieuw downloaden.

Vragen aan de redactie

Heb je een vraag over de inhoud van het tijdschrift of wil je in contact komen met de redactie? Vul onderstaand formulier in en we nemen contact met je op.

Vraag aan de redactie

Heb je een vraag over de inhoud van het tijdschrift of wil je in contact komen met de redactie? Vul onderstaand formulier in en we nemen contact met je op.
  • Je gegevens worden uitsluitend gebruikt om contact op te nemen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

c’t 12/2024

Bestel nu