Achtergrond


Flash geheugen – SLC, QLC, 3D-NAND en andere technieken

NAND-flashgeheugen is inmiddels standaard voor ssd's, smartphones en andere apparaten. We gaan in op SLQ, QLC, 3D-NAND en andere technieken voor flash geheugen en wat ze betekenen.

Aantal cores en prestaties bij muziek-, beeld- en videobewerking

We kijken naar de invloed van de cpu en het aantal cores op de prestaties bij muziek-, beeld- en videobewerking. We geven ook tips voor betere prestaties.

Thuiswerken: productief samenwerken op afstand

Daar waar mogelijk wordt thuiswerken de norm. We hebben een verzameling nuttige tips verzameld – zowel voor systeembeheerders als voor minder ervaren computergebruikers.

Netwerkverkeer monitoren: maak je eigen capture device

Bij het opsporen van problemen binnen je netwerk moet je het netwerkverkeer monitoren. We laten drie sniffing-technieken zien die weinig kosten.

32-bit programma in 64-bit Windows: informatie bij probleemoplossing

Wist je dat 32-bit programma's alleen in 64-bit Windows werken dankzij een (soms wat verwarrend) subsysteem? We laten je zien op welke plekken je hier tegenaan kunt lopen.

WiFi 6: snelheid en andere verbeteringen in de nieuwe wifi-standaard

WiFi 6, oftewel IEEE 802.11ax, moet de snelheid verhogen, onder meer door clients slimmer parallel te bedienen. Maar het heeft nog meer te bieden dan dat.

Smartphone waterdicht? Meer over IP-codes en waterdichtheid

Bij welke IP-code is een smartphone waterdicht en hoe komen die codes tot stand? En hoe eerlijk gaan bedrijven om met de resultaten?

Games op een Chromebook spelen – alle mogelijkheden

Gamen op Chromebooks kan op allerlei manieren, ook zonder internetverbinding. Hier vind je een overzicht van mogelijkheden om games op een Chromebook te spelen.

Meest gelezen

    c't okt/2020

    Bestel nu