Enige tijd geleden schreven we al over de KPN inflatiecorrectie 2023 en Ziggo inflatiecorrectie 2023 die niet bij iedereen in de smaak was gevallen. Toch lijkt het er nu op dat de laatstgenoemde provider graag nieuwe klanten wil aantrekken. Zo is er nu namelijk een aanbieding van Ziggo waarbij je alleen vandaag nog tot wel een jaar lang tot 50 procent korting kunt krijgen.
De jacht van Ziggo naar nieuwe klanten
Ziggo is op jacht naar nieuwe klanten en de beste manier om die aan te trekken is natuurlijk met een nieuwe aanbieding.
Als nieuwe klant kun je gedurende maximaal één jaar profiteren van 50 procent korting op je internet- en tv-abonnement. Om van deze maximale korting te profiteren, dien je te kiezen voor het GIGA-internetabonnement in combinatie met een tv-abonnement.
Het Giga-internetpakket biedt een downloadsnelheid van 1000 Mbit/s en een uploadsnelheid van 75 Mbit/s. Met dit pakket ontvang je een volledig jaar lang 50 procent korting, ongeacht welk televisiepakket je kiest.
1000 Mbit/s goedkoper dan 100 Mbit/s
Met het Giga-internetpakket in combinatie met een basis televisiepakket betaal je dan 40,12 euro per maand, wat neerkomt op 466,44 euro per jaar. Kies je echter voor het Start-internetpakket, met een downloadsnelheid van 100 Mbit/s en een uploadsnelheid van 30 Mbit/s, samen met een basis televisiepakket, dan betaal je de eerste 9 maanden 32,12 euro per maand en daarna 64,25 euro. Dit komt uit op 466,83 euro per jaar, wat eigenlijk duurder is dan het Giga-internetpakket, waarbij je aanzienlijk hogere downloadsnelheden krijgt.
Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws van providers?
Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrief:
Helaas niet voor bestaande klanten
Het is belangrijk op te merken dat deze nieuwe Ziggo aanbieding niet beschikbaar is voor bestaande klanten. De aanbieding geldt uitsluitend voor klanten die in de afgelopen zes maanden geen abonnement bij Ziggo hebben gehad.
Dit kan teleurstellend zijn voor trouwe en langdurige klanten. Toch is Ziggo niet de enige provider die dergelijke kortingen alleen aanbiedt aan nieuwe klanten. Andere aanbieders hanteren een vergelijkbare strategie om nieuwe klanten aan te trekken. Ze benadrukken vaak dat veel bestaande klanten ooit hebben geprofiteerd van kortingen bij het afsluiten van hun abonnement.
Het is echter belangrijk op te merken dat dit niet altijd geldt voor klanten die al meer dan tien jaar klant zijn bij dezelfde provider. In het verleden was het aanbod van providers namelijk niet zo uitgebreid als nu het geval is.
Bovendien worden beweringen van providers over tijdelijke gratis toegang tot tv-zenders vaak met scepsis ontvangen, vooral omdat zelfs klanten die pas een paar dagen een abonnement hebben bij dezelfde provider deze kanalen gratis kunnen bekijken.
Al met al kun je door over te stappen van provider naar provider toch behoorlijk wat besparen op internet en tv. Het is dus zeker de moeite waard om hier eens naar te kijken, soms kan het namelijk wel honderden euro’s per jaar schelen. En het mooie is: je kunt het ieder jaar doen! Dus, als je momenteel een Ziggo-abonnement hebt, kan het interessant zijn om naar een Odido aanbieding of een KPN aanbieding te kijken om over te stappen.
Extra voordeel door Ziggo met Vodafone te combineren
Klanten die een abonnement hebben bij Vodafone (of afsluiten) ontvangen extra voordelen bij Ziggo. Wanneer je Vodafone combineert met Ziggo, profiteer je onder andere van de volgende voordelen:
- Je krijgt tot € 7,50 korting per maand op je abonnement van Vodafone.
- Je ontvangt dubbele data op je abonnement van Vodafone.
- Je hebt toegang tot een wifi back-up bundel.
- Je krijgt een extra tv-pakket bij Ziggo.
- Je geniet van voordeel met Priority.
Als je van plan bent om bijvoorbeeld de nieuwe iPhone 15 of de iPhone 15 Pro Max aan te schaffen en tegelijkertijd wilt overstappen naar Ziggo, is het wellicht handig om te overwegen om een abonnement bij Vodafone te nemen.
Bekijk Vodafone sim-only abonnement
Snelheidsverhoging voor alle Ziggo-klanten
Wel is er goed nieuws voor zowel bestaande als nieuwe Ziggo-klanten: alle internetabonnementen zullen een snelheidsverhoging ondergaan. In veel gevallen zal deze upgrade resulteren in een verdubbeling van de snelheden, en deze verandering zal van kracht worden op 2 oktober.
Vanaf 2 oktober kunnen klanten eenvoudig profiteren van deze verhoogde snelheden door hun modem simpelweg even uit het stopcontact te halen. Als ze dit niet doen, zal de snelheidsverhoging automatisch in november worden doorgevoerd, zoals aangekondigd door Ziggo. Hoewel het bedrijf geen officiële verklaring heeft gegeven voor het tijdstip van deze snelheidsverhoging, benadrukken ze wel dat dit mogelijk is gemaakt door investeringen in hun netwerk.
Bij de voordeligere abonnementen zal vooral de downloadsnelheid worden verhoogd, terwijl de premium abonnementen een boost zullen krijgen in de uploadsnelheid. Hierdoor zal het Giga-abonnement nu kunnen pronken met een indrukwekkende downloadsnelheid van 1000 Mbit/s en een uploadsnelheid van 100 Mbit/s, wat een opmerkelijke verbetering is ten opzichte van de eerdere uploadsnelheid van 75 Mbit/s.
Nieuwe snelheden van Ziggo per 2 oktober 2023
Internetpakket | huidige snelheid | nieuwe snelheid |
Basic | 50Mbit/s down 25Mbit/s up | 100Mbit/s down 25Mbit/s up |
Start | 100Mbit/s down 50Mbit/s up | 200Mbit/s down 30Mbit/s up |
Start XXL | 200Mbit/s down 30Mbit/s up | 400Mbit/s down 40Mbit/s up |
Complete | 400Mbit/s down 40Mbit/s up | 500Mbit/s down 50Mbit/s up |
Max | 600Mbit/s down 50Mbit/s up | 600Mbit/s down 60Mbit/s up |
Giga | 1000Mbit/s down 75Mbit/s up | 1000Mbit/s down 100Mbit/s up |
Is dit nu ‘partner nieuws’ en reclame voor Ziggo of werkelijk zinvolle informatie voor Ziggo gebruikers? Dat laatste zie ik niet zo…….
Ze geven toch ook informatie? Zinvol voor Ziggo gebruikers is het daarentegen niet, wij worden weer eens genaaid door ze door geen korting te krijgen zoals nieuwe klanten.
Maar goed om te weten dat Ziggo trouwe klanten niet waardeert. Toch maar eens kijken voor een overstap dan maar.
Ik vind het netjes van CT dat ze laten zien dat het voor nieuwe klanten wel wat oplevert maar dat trouwe klanten inderdaad weer pech hebben.
Ziggo heeft het gewoon verkloot door de prijzen zo te verhogen. Dat hadden ze niet moeten doen.
Dan hoef je uiteindelijk ook niet zulke belachelijke kortingen te geven aan nieuwe klanten en de trouwe ouwe klanten als gedupeerde te laten.
Ben het niet met u eens,door met Ziggo telefonisch in contact tekomen en de juiste persoon aan de lijn kwam ik wel degelijk in aanmerking voor korting zelfs 1jaar gratis Espn totaal.
Pak de telefoon en ga aan de slag.
Goede dag. Ik ben al meer dan 40 jaar klant. Ziggo is onder tussen een begrip naast Kpn. Bedrijven zijn ondertussen mega groot geworden door vaste klanten. Wip klanten wordt niks aan verdient. Hun verdien model is de reclame makers. De tijd is over dat iets over ging van vader op zoon. Trouwe aanhangers. Wat in de opvoeding werd mee genomen. Zo is kpn groot geworden. Tegen woordig hangt het samen met aandeel houders. Die willen cijfers zien. Ze gaan ook uit. Dat trouwe klanten niet zomaar over stappen. Geef ze een snoepje. Gratis ISPN. Of film kanaaltje. Of 100… Lees verder »
40 jaar klant, bij Ziggo???? Ik wist niet dat ze al zo lang bestaan.
Voorheen was Ziggo UPC
En casema
En @Home
Was eerst Casema….wij ook al ruim 36 jaar lid
Dat gaat dus nergens over… met een grote bek en mazzel wie je te pakken krijgt, en anders niet? Typisch Ziggo. Blijf er ver, ver bij weg
Ik overweeg hetzelfde
Ik ben al jaren bij Ziggo, moet zeggen dat het prima gaat, met name het stabiele internet, tv is ook al goed, maar voordelen die nieuwe klanten krijgen, (moet wel zeggen, ze moeten dan wel een half jaar niet bij Ziggo aangesloten zijn geweest), krijgen vaste klanten niet, daarom gaan wij overstappen op glasvezel binnenkort, zal wel even wennen zijn, maar dat heeft de sugheid Ziggo zelf in de hand
Zit ook steeds meer te denken om over te stappen, ze hebben maling aan bestaande klanten.
Geef gewoon geen korting maar maak het abonnement aantrekkelijk.
Helaas ik moet nog ff wachten voordat ik gebruik kan maken van glasvezel. Delta is druk bezig met aanleggen maar kunnen ook geen ijzer met handen breken. Begin volgend jaar moet ik glasvezel hebben en dan is het vaarwel ziggo en gaat de vlag uit. Jarenlang te veel betaalt naar mijn mening. Ik heb nu alleen internet en betaal al de hoofdprijs. Het is gewoon belachelijk
Laat alle bestaande Ziggo-klanten lekker overstappen naar KPN of dit nieuwe Odido gebeuren.
Ik ga in ieder geval profiteren van een jaartje lang 50 procent korting en mooi weer overstappen. Bespaart mij in ieder geval al jaren lang ieder jaar wat centjes.
Vaak je hele leven bij dezelfde provider blijven zorgt dat je een dief van je eigen portemonnee bent!
Heel slecht artikel. Dit is gewoon reclame. Bah!
Ze leggen wel uit waarmee Ziggo klanten probeert te lokken in dit stukkie.
Doen ze naar mijn mening prima. Ze prijzen Ziggo volgens mij nergens de hemel in hoor
kunnen ze makkelijk doen vasteklanten die al jaren lid zijn kunnen de kolere krijgen en moeten dit betalen.
alleen maar naaien, naaien, naaien en naaien bij ziggo die lui die moeten echt eens stoppen ermee
Ja ik ben vaste klant,bij ziggo net als ik 1 week op vakantie gaat is de snelheid ipv 400mbps. Opeens 20mbps download .dus bellen naar ziggo ja,ziggo zegt ja uw snelheid is al een week zo traag.En als je voor compensatie vraagt zijn ze opeens dom.ik betaal 65euro pm .al ruim 16 jaar klant ,binnen een paar maanden kan ik overstappen op glasvezel.veel goedkoper en veel sneller dan dit rotte ziggo. 45 euro pm 1000mbps glasvezel internet .Stap lekker over voorgoed we bij ziggo,altijd al problemen met internet gehad en ook op WiFi je betaalt veel teveel en je krijgt… Lees verder »
Dus ik stap voorgoed over op glasvezel….
Nooit meer ziggo ,ook niet meer terug bij ziggo heb het goed gehad.
Reclame. Niet interessant.
Nooit meer Ziggo, waardeloze provider
Ziggo is veel te duur en kpn ook meer dan 90 procent zegt dat die provider s veel te duur zijn .Ik heb twee weken gesproken met iemand van de politiek en die zei ok om hier aandacht aangegeven tegen die tv providers en dat veel te duur is en de AFM weet dat ook die zijn er al me bezig
Weet je als je jaren enik bedoel echt lang krijg je niets en moet je extra zenders op zeggen om dat het te duur word ik betaalde 94 euro p/m en nu 66 euro dat serieus geld.
Ik ben blij met Ziggo. Nu dubbele snelheid… jaar gratis film 1.. en 3 wifi boosters in bruikleen ben nu 4 jaar klant…. oh ja en die acties die nieuwe klanten krijgen had ik 4 jaar geleden ook 6 maanden 50% korting. En snelheid en wifi zijn hier op zijn best volle bak en 1 keer een kleine storing gehad in 4 jaar En glasvezel lig hier nog niet maar komt wel nog dit jaar. Maar de behoefte om over te stappen heb ik niet Vaak lig het niet aan Ziggo maar aan je apparatuur zoals een oude pc of… Lees verder »
ZIGGO MOET EENS AAN DE KLANTJES DENKEN DIE AL HEEL LANG ABONNEMENT HEBBEN BIJ HUN . KORTING GEVEN IN PLAATS DE ABONNEMENT TE VERHOGEN .
KLANTEN WERFEN IS OKE MAAR ZOVEEL KORTING GEVEN IS NIET OK BAH
Ziggo gaat er weer eens prat op dat ze de snelheid verhogen en daarna gaan de prizen weer omhoog. Worden weer blij gemaakt met een dooie mus.
Natuurlijk prettig die verhogingen van internetsnelheid, mijn wens is echter dat de providers het mogelijk maken om via een mediabox bijvoorbeeld de nokia 8000 mijn betaalde content buiten mijn eigen thuis netwerk (op de camping) te bekijken.
Waarom kan dat wel bij canaaldigitaal en niet bij Ziggo.
Nou leuke serivce ziggo wordt je klant krijg jij de doos niet op 22 augustus van de postnl ,maar op de 24 augustus alles aangesloten via papier alles brand alleen modem rood lampje heel de week gebeld hier alles toch geactiveerd . Maar ik heb niks al een week lang klantenservice zegt zit een breuk in de kabel via klantenservice kom er een monteur die komt pas 12 september om door te meten We wachten af is niet anders maar hoe of wat moet niet kunnen zo En dan willen ze nieuwe klanten werven zo zullen ze toch iets beters… Lees verder »
Never nooit meer Ziggo. Verschrikkelijke klantenservice, slechte verbinding en veel te duur
Ziggo moet de vaste klanten eerst even fikse korting geven .nieuwe klanten krijgen alles alles .Dat zijn geen zaken doen .BAH ziggo.
Daarom geven ze toch hier bij C’T aan dat het verstandig is om over te stappen om maximaal voordeel te behalen?
Zelf heb ik ook gekeken naar de twee aanbiedingen waar C’T ook over schrijft:
– https://www.ct.nl/nieuws/odido-aanbieding-internet-en-tv-abonnement-september-2023/
– https://www.ct.nl/nieuws/kpn-aanbieding-internet-en-tv-september-2023/
Zelf denk ik dat ik voor de aanbieding van Odido ga aangezien die toch een stuk voordeliger voor mij is en ik toch geen tv kijk maar alleen internet wil.
Ziggo kun je ook combineren met Hollands nieuwe ipv Vodafone. Is goedkoper abo.
Vaste klanten kunnen altijd bellen of chatten met Ziggo :afdeling abonnementen , ze hebben altijd een leuke oplossing voor jouw abonnement.
Dus niet zeuren maar eerst bellen met Ziggo.