Platform: Windows, PS4, Xbox One / Uitgever & ontwikkelaar: Focus Home Interactive / Deck13 / vanaf € 50
In dit tweede deel van de Surge-reeks stort jouw personage zich (letterlijk) op Jericho City als zijn of haar vliegtuig neerstort. En zodra je uit je coma ontwaakt, ligt de stad lam door een nanovirus. En ondertussen vraagt een bijzonder jong meisje om je hulp.
Allerlei facties proberen hun eigen agenda door te drukken en de overheid is verre van vriendelijk. Het komt neer op: veel vechten. Het vechtsysteem is doordacht maar vergt gewenning. Hersenloos erop rammen gaat hem namelijk niet worden. Blokkeren, ontwijken en gericht op lichaamsdelen focussen is het advies. Het vergt goede timing en geduld. Vooral de eerste uren van het spel is je gear niet al te best en zijn de gevechten wat lastig.
De kill-animaties zijn niet geschikt voor tere zieltjes, want met het betere hak- en zaagwerk vliegen de ledematen je om de oren. Met de verzamelde scraps in de hand regel je via een bezoek aan een medbay betere uitrusting.

Bepantserde ledematen scheiden van de resten van lichamen van je vijanden, levert je scrap en schema’s op voor nieuwe gear.
Aan nieuwe gear geen gebrek: de hoeveelheid armor en wapens is gigantisch. Vooral het bouwen van matchende sets voor extra bonussen is aan te raden.
De camera had het wel vaak moeilijk om gevechten overzichtelijk in beeld te houden en het verhaal is wat mager en valt weg tegen al het vechtgeweld.. De wereld oogt niet levendig en is zelfs wat saai. Het helpt ook niet dat bepaalde tegenstanders te fanatiek gecopy/paste worden.

Scrap verzamelen en gear upgraden / maken maar: complete sets leveren fijne bonussen op.
Voor liefhebbers van vechtgames is de game een prima tijdverdrijf. Met wat meer aandacht voor het verhaal en de spelwereld was de game wel wat veelzijdiger geworden.