Game review: Feudal Alloy

Alieke van Sommeren
0

Feudal Alloy is een actie-adventure die focust op ontdekken en met je zwaard flink in de rondte slaan. Je bent een door een vis in een kom aangestuurde robot. Of een die door een hamster in een loopwiel wordt aangedreven, voor ons ook iets nieuws. De hoofdpersoon brengt zijn tijd door met zorgen voor veteranenrobots. Daarvoor verbouwt hij zonnebloemen om met de olie de oude robots te onderhouden. Maar als bandieten opeens alles plunderen, grijpt hij een zwaard en helm en gaat op pad om ze op te sporen.

De game is bij vlagen flink pittig, waarbij je je zwaardacties, uitwijkmanoeuvres en bommen slim moet combineren om de bad guys tot een hoopje roestige metalen onderdelen te reduceren. Verslagen vijanden kun je omzetten in klinkende munt, waarmee je kunt shoppen voor tools en wapens.

Via gevechten en het ontdekken van items verdien je ervaringspunten die je kunt stoppen in meer slagkracht of betere bescherming. De omgeving zit vol met deuren die je pas op een later moment kunt openen als je het juiste gereedschap gevonden hebt. Gelukkig is het kaartsysteem prima, zodat je makkelijker kunt tracken waar je ook alweer tegen die gesloten deur aanliep. Er zitten ook veel verborgen gangenstelsels met leuke objecten in de game verstopt. De makers adviseren om het spel met een controller te spelen, en dat lijkt gezien de soms heftige button-mash-actie geen overbodige luxe. Feudal Alloy is ontwikkeld door Attu games en is verkrijgbaar in de Steam-store voor 15 euro.

Feudal Alloy

Feudal Alloy Feudal Alloy is een actie-adventure die focust op ontdekken en met je zwaard flink in de rondte slaan.

Pluspunten