Tussen XS4all en moederbedrijf KPN zijn de verwikkelingen nog niet zijn afgerond, zo wil de ondernemingsraad van XS4all een rechtszaak tegen KPN om opheffen van het merk te voorkomen. Ondertussen is de ideologische opvolger van XS4all begonnen met plan B: een crowdfundcampagne. Die lijkt aardig succesvol te zijn.
Bij de nieuwe provider moeten (zoals bij XS4all) zaken als vrijheid, privacy, innovatie en veiligheid vooropstaan. Daaronder valt bijvoorbeeld ook een vrije routerkeuze. Op het moment van schrijven is er al meer dan een miljoen opgehaald terwijl de campagne net gestart is. Dit bedrag is opgebracht door bijna 1200 investeerders die gemiddeld ruim 900 euro hebben ingelegd.
Deelnemers aan de campagne wordt een jaarrendement beloofd van 3% bij een looptijd van 5 jaar (eerste jaar aflossingsvrij). Inleggen kan vanaf 250 euro en bij 1000 euro of meer mag je naar de officiële launch party in Paradiso. Die launch zou overigens al snel kunnen zijn: in het eerste kwartaal van 2020 wil men al de eerste klanten daadwerkelijk gaan aansluiten op internet. Ook televisie en VoIP-diensten zijn dan gepland.