TP-Link Tapo C310 – review

Redactie
0

Vandaag kijken wij in deze review naar de TP-Link Tapo C310. Dit is een betaalbare beveiligingscamera die geschikt is voor buitengebruik overdag en ’s nachts. Dankzij bewegingsdetectie slaat hij alarm als er iemand in beeld verschijnt en met de tweewegaudio spreek je met iemand die aan de deur staat als je niet thuis bent.

Monteren

In deze TP-Link Tapo C310 review willen wij het gelijk gaan hebben over het monteren van deze beveiligingscamera. Dit bleek redelijk eenvoudig te zijn. Op het meegeleverde sjabloon zijn de boorgaten gemarkeerd. Schroeven en pluggen om de voet te bevestigen worden meegeleverd. De camera richt je dan even uit zodat hij ongeveer goed staat voordat je hem helemaal vastschroeft . Je kunt de camera uiteraard later nog nauwkeuriger richten. Aan de camera zit een kabel die zich splitst in een voeding- en een ethernetpoort. De vaste kabel zal in de meeste gevallen te kort zijn om door de muur te trekken, daarom levert TP-Link ook een beschermhuls mee om de aansluitpunten tegen water te beschermen. Er wordt geen beschermdopje of iets dergelijks meegeleverd voor de ethernetpoort mocht je de camera buiten draadloos gebruiken.

Configureren

Voor het instellen van de TP-Link Tapo C310 moet je de bijbehorende smartphone-app gebruiken. TP-Link voorziet niet in gebruik via een pc. Ook moet je een account aanmaken om het installeren te kunnen uitvoeren. Dat loopt eenvoudig en soepel, waarna de security camera klaar is voor gebruik. Het beeld en de opnames zijn prima en scherp. De bewegingsdetectie is bijzonder gevoelig, ’s nachts waren de reflecties van auto lichten op een muur soms al voldoende om een opname te triggeren.

Ontvang gratis informatie en tips over beveiligingscameras en andere smart home producten, schrijf je in voor de nieuwsbrief:

Audio- en video-opnames

Video-opnames kun je bewaren op een (niet meegeleverde) microSD-kaart of naar een NAS sturen, of in de cloud van TP-link opslaan. TP-Link biedt 30 dagen gratis Tapo Care cloudopslag, daarna kost dat 3,49 per maand of 36,99 per jaar per camera. De TP-Link Tapo C310 biedt tweewegaudio, waarmee je via je smartphone kunt praten met iemand die bij de camera staat– handig als je hem bij je voordeur bevestigt. Het geluid klinkt erg blikkerig maar is prima verstaanbaar. De microfoon in de camera maakt bruikbare geluidsopnames. Via de op kunst matige intelligentie gebaseerde persoons herkenning kun je verhinderen dat een langs wandelende kat al een opname start. Ook kun je zones in het beeld aangeven die uitgesloten moeten worden, zoals een grens tussen de stoep voor het huis en je voortuin. Ook kun je een privacy- filter instellen voor gebieden die je bij opnames wilt uitsluiten.

Conclusie

Aan de hand van deze TP-Link Tapo C310 review kunnen wij concluderen dat dit een degelijke beveiligingscamera is voor maar een paar tientjes. Zo beschikt deze camera over goede audio- en video-opnames met hoge resolutie. Wel is het naar onze mening jammer dat er geen pc-app is voor deze beveiligingscamera. Ben je van mening dat deze beveiligingscamera niet past bij jouw wensen, kijk dan bij onze andere reviews van beveiligingscamera’s.

Tapo Outdoor Security Wifi Camera C310 – review – plus- en minpunten

+ Goede opnames met hoge resolutie
+ Goed geprijsd