GIGABYTE: Betere bedrijfsresultaten met AI-toepassingen

c't-partner
0

GIGABYTE AI

De toenemende connectiviteit heeft aanzienlijke veranderingen in de zakelijke wereld teweeg gebracht, waarbij mooie mogelijkheden gepaard gaan met nieuwe uitdagingen. Werk, kapitaal, groei, ideeën en innovatie verplaatsen zich vrijer over traditionele grenzen en worden versneld dankzij intensievere samenwerking. Tegelijkertijd neemt de concurrentie om talent, middelen en klanten toe en neemt zijn bijna alle sectoren gevoeliger voor verstoringen. Steeds meer bedrijven daarom een beroep op AI-toepassingen

Door een overvloed aan wereldwijde marktplaatsen en hyperconnectiviteit binnen handbereik, heeft dit geresulteerd in een moderne generatie slimme consumenten die verder kijkt dan de traditionele prijs- en kwaliteitsfactoren. De consumenten van vandaag houden in hun beslissingsproces ook rekening met gemak, aanpassingsmogelijkheden en controle, merkvoorkeur, always-on-dienstverlening , en digitaal vertrouwen en veiligheid.

Deze toenemende complexiteit van het bedrijfslandschap en de consumentenbasis heeft ertoe geleid dat steeds meer bedrijven een beroep doen op kunstmatige intelligentie (AI) om inzichten te verwerven en op de wensen van consumenten te kunnen anticiperen. In Azië beginnen organisaties AI te zien als een van de belangrijkste drijfveren om digitale transformatie te versnellen en om voordeel op het mondiale speelveld te behalen.

AI in het moderne bedrijfslandschap

Organisaties zetten AI op allerlei manieren in, maar er kunnen in grote lijnen drie primaire use-cases worden onderscheiden. AI wordt gebruikt om de klantervaring van bestaande producten en diensten te verbeteren. Dat kan via het personaliseren van aanbevelingen op basis van de voorkeuren van klanten of het verbeteren van functies via digitale assistenten.

Een tweede gebied waar AI wordt ingezet, is voor het verbeteren van processen en technologische efficiëntie.

AI wordt gebruikt om de workflow in bedrijven te verbeteren door proactief toezicht te houden om zo bijvoorbeeld voorspellende en preventieve onderhoudsschema’s op te stellen of het voorraadbeheer te stroomlijnen.

Ten slotte kan AI helpen om de betrokkenheid van eindgebruikers te vergroten. AI vormt de brug tussen de groeiende vraag naar een sterkere klantenbinding en stijgende arbeidskosten. Klantenondersteuning en -betrokkenheid zal in de nabije toekomst standaard gebruikmaken van steeds intelligentere, geavanceerde chatbots en interactieve automatische stemgestuurde antwoordsystemen.

Dankzij veel toepassingsgebieden en overtuigende use-cases, blijft de adoptie van AI toenemen. Het belang van AI in het moderne bedrijfslandschap neemt toe en het wordt in toenemende mate noodzakelijk dat bedrijven op korte termijn gaan profiteren van de voordelen die AI biedt.

Belemmeringen in de toepassing van AI

Hoewel organisaties over het algemeen de mogelijkheden van AI inzien, ontbreekt het veel bedrijven nog steeds aan een organisatiebrede strategie die het potentieel van AI kan maximaliseren. Veel organisaties onderschatten ook wat er voor nodig is om AI-workloads te ondersteunen. Dit betreft zowel de software en platforms die vereist zijn om AI-mogelijkheden te bouwen, net als AI-toepassingen op basis van machine-learning en deep-learning voor het interpreteren van ongestructureerde data en informatie. De workloads stellen zware eisen aan de hardware, met name het geheugen en parallel-computing om bulk floating-point operaties uit te voeren.

Deze behoefte aan high-end-computerprestaties geldt gedurende de hele levenscyclus van AI: van het verzamelen en voorbereiden van gegevens, tot het bouwen en trainen van een AI-toepassingen model en het inzetten en schalen binnen de hele onderneming. Daarnaast vereist het beheer van AI-toepassingen en de integratie ervan in nieuwe en bestaande bedrijfsapplicaties en -processen ook de nodige middelen.

Bedrijven moeten daarom een realistische inschatting maken van de kosten in tijd, geld en mankracht die gepaard gaan met het bouwen en implementeren van een AI-model. Een snelle ontwikkeling en implementatie is niet gemakkelijk haalbaar, vooral als ze vanaf nul beginnen.

Het leveren van AI

Leveranciers die deze uitdagingen onderkennen, ontwikkelen oplossingen voor bedrijven om hun AI-workloads gedurende de hele AI-levenscyclus effectief te ondersteunen en beheren. Elke onderneming heeft specifieke vereisten, afhankelijk van de snelheid waarmee ze vooruitgang willen boeken en de gewenste eindtoestand die moet worden bereikt. Een leverancier moet het juiste prestatieniveau kunnen aanbieden, schaalbaarheid mogelijk maken en het beheer zo eenvoudig mogelijk houden.

NVIDIA AI Enterprise met VMware op GIGABYTE-servers biedt een full-stack, end-to-end-platform dat is geoptimaliseerd voor AI-workloads. Het levert een suite van cloud-native AI-toepassingen en datascience-applicaties en -frameworks. Het omvat essentiële ondersteunende technologieën van NVIDIA voor een snelle implementatie, beheer en scaling van AI-workloads in de moderne, hybride cloud.

De NVIDIA End-to-End AI Software Suite kan worden ingezet in de gehele AI-workflow, terwijl gpu-resources worden geoptimaliseerd in de verschillende stadia van de AI-levenscyclus.

Gigabyte NVIDIA End-to-End AI Software Suite

Oplossingen zoals de NVIDIA AI Enterprise met VMware, geïmplementeerd op GIGABYTE-servers – een combinatie van toonaangevende software en robuuste hardware – bieden zekerheid en vertrouwen in de ondersteuning van AI-workloads, van gegevensverzameling tot geschaalde implementatie, door gebruik te maken van end-to-end, cloud-native applicaties die zijn geoptimaliseerd voor NVIDIA-gecertificeerde systemen. Met gegarandeerde beveiliging, prestaties en schaalbaarheid kan de juiste oplossing de hoeksteen vormen voor een succesvolle bedrijfsbrede AI-strategie voor de toekomst.

 

Download hier de whitepaper voor meer informatie over AI in het hedendaagse bedrijfslandschap.

 

 

 

 

Meer over

AIServers

Deel dit artikel

Lees ook

AMD Epyc 7003 Milan en Intel Xeon-SP Gen 3 Ice Lake voor servers

We hebben Intels eerste Xeon-serverprocessors met 10nm-technologie vergeleken met de derde generatie Epyc-processors van AMD. Lukt het Intel om AMD we...

GIGABYTE lanceert e-commerce Service voor B2B-klanten in Europa

De GIGABYTE-groep opent een B2B e-commerce platform. De initiële focus van het e-commerce platform zal liggen op de semi-embedded-industrie.

0 Praat mee
avatar
  Abonneer  
Laat het mij weten wanneer er