c’t 12/2025
Het einde van Windows 10 - of niet?
Cover van
Cover voor Unreal Engine 4: Elemental techdemo overal op het web

Unreal Engine 4: Elemental techdemo overal op het web

De indrukwekkende Elemental-Demo die inmiddels op verschillende plekken op het web te vinden is laat de mogelijkheden van de Unreal Engine 4 zien. Het draait op Windows computers met DirectX 11 hardware.

Lees verder na de advertentie

 

Kort nadat Epic de update 4.1 voor de Unreal Engine uitbracht zijn de twee Techdemos Elemental en Cave in het net beland. Momenteel circuleren tal van downloadlinks voor de beide Engine-demo’s, zoals op het expertforum NeoGAF. De demo’s werden door Epic onder andere gebruikt op de Game Developers Conference om de grafische mogelijkheden van de Unreal Engine 4 aan te tonen. Elemental en Cave werken uitsluitend op Windows 7 of 8 en je moet een DirectX-11-compatibele grafische kaart hebben.

Tip!

De laptop waar kracht, creativiteit en AI samenkomen!
De laptop waar kracht, creativiteit en AI samenkomen!

Ontworpen voor creators en professionals: configureer jouw eigen ASUS ProArt P16 nu.

De ongeveer 2,5 GB grote demo van Elemental toont het ontwaken van een vuurdemon en speelt automatisch af. Het zit vol met complexe deeltjes en post-processing effecten . In vergelijking met de oorspronkelijk PC-versie van Epic ontbreekt in de huidige demo onder andere de lichttechniek van Sparce Voxel Octree Global Illumination, waardoor de kwaliteit van de voorstelling vermindert. De techdemo is grafisch vergelijkbaar met de Playstation 4 versie.

Elemental rendert standaard met 1600 × 900 pixels en het ziet er daarom op full-HD-schermen wazig uit. Gebruik het GameUserSettings.ini bestand dat zich in de submap WindowsNoEditorElementalSavedConfigWindowsNoEditor bevind om de doelresolutie naar wens aan te passen. In Full HD ( ResolutionSizeX = 1920 ; ResolutionSizeY = 1080) gebruikt een GeForce GTX 670 rond de 40 fps. De volledig scherm-modus krijg je via ALT + Enter.

In Cave kun je fraai gemodelleerd grotten verkennen.

Cave (bijna 500 MB groot) simuleert een grot en toont mooie water en licht effecten. In tegenstelling tot Elemental kun je je vrij bewegen. In Full HD – de aanpassing functoneert zoals in de Elemental demo via het bestand GameUserSettings.ini – draait Cave op een GeForce GTX 670 met een framerate van 30 tot 50 fps. De standaard rendering resolutie is 1280 × 800 pixels .

Om de demo te starten moet het huidige pakket Visual C++ Redistributable Package voor Visual Studio 2013 worden geïnstalleerd – het kleine pakket van Microsoft kun je gratis downloaden.

Tip!

De laptop waar kracht, creativiteit en AI samenkomen!
De laptop waar kracht, creativiteit en AI samenkomen!

Ontworpen voor creators en professionals: configureer jouw eigen ASUS ProArt P16 nu.

0

Praat mee

Abonneer
Laat het mij weten wanneer er
0 Reacties
oudste
nieuwste
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Inspiratie in je mailbox

Blijf bij op IT-gebied en verbreed je expertise. Ontvang elke week artikelen over de laatste tech-ontwikkelingen, toepassingen, nieuwe hard- en software én ontvang tips en aanbiedingen.

Loginmenu afsluiten