Unreal Engine 4: Elemental techdemo overal op het web

Redactie
0

De indrukwekkende Elemental-Demo die inmiddels op verschillende plekken op het web te vinden is laat de mogelijkheden van de Unreal Engine 4 zien. Het draait op Windows computers met DirectX 11 hardware.

 

In de Elemental tech-demo ontwaakt een brandende demon, uiteraard vergezeld van mooie particle effects.

In de Elemental tech-demo ontwaakt een brandende demon, uiteraard vergezeld van mooie particle effects.

Kort nadat Epic de update 4.1 voor de Unreal Engine uitbracht zijn de twee Techdemos Elemental en Cave in het net beland. Momenteel circuleren tal van downloadlinks voor de beide Engine-demo’s, zoals op het expertforum NeoGAF. De demo’s werden door Epic onder andere gebruikt op de Game Developers Conference om de grafische mogelijkheden van de Unreal Engine 4 aan te tonen. Elemental en Cave werken uitsluitend op Windows 7 of 8 en je moet een DirectX-11-compatibele grafische kaart hebben.

De ongeveer 2,5 GB grote demo van Elemental toont het ontwaken van een vuurdemon en speelt automatisch af. Het zit vol met complexe deeltjes en post-processing effecten . In vergelijking met de oorspronkelijk PC-versie van Epic ontbreekt in de huidige demo onder andere de lichttechniek van Sparce Voxel Octree Global Illumination, waardoor de kwaliteit van de voorstelling vermindert. De techdemo is grafisch vergelijkbaar met de Playstation 4 versie.

Elemental rendert standaard met 1600 × 900 pixels en het ziet er daarom op full-HD-schermen wazig uit. Gebruik het GameUserSettings.ini bestand dat zich in de submap WindowsNoEditorElementalSavedConfigWindowsNoEditor bevind om de doelresolutie naar wens aan te passen. In Full HD ( ResolutionSizeX = 1920 ; ResolutionSizeY = 1080) gebruikt een GeForce GTX 670 rond de 40 fps. De volledig scherm-modus krijg je via ALT + Enter.

In Cave kun je fraai gemodelleerd grotten verkennen.

Cave (bijna 500 MB groot) simuleert een grot en toont mooie water en licht effecten. In tegenstelling tot Elemental kun je je vrij bewegen. In Full HD – de aanpassing functoneert zoals in de Elemental demo via het bestand GameUserSettings.ini – draait Cave op een GeForce GTX 670 met een framerate van 30 tot 50 fps. De standaard rendering resolutie is 1280 × 800 pixels .

Om de demo te starten moet het huidige pakket Visual C++ Redistributable Package voor Visual Studio 2013 worden geïnstalleerd – het kleine pakket van Microsoft kun je gratis downloaden.

Deel dit artikel

Lees ook

Google Docs wordt programmeerbaar

Google heeft een API uitgebracht voor het tekstverwerkingsprogramma Google Docs. Met deze API kunnen gebruikers makkelijker tekstbestanden geautomatis...

LibreOffice 6.2 verschenen

De Document Foundation heeft LibreOffice 6.2 aangekondigd. De grootste verandering in de opensource Office-suite is de nieuwe ribbon-achtige interface...

Interessant voor jou

0 Praat mee

avatar
  Abonneer  
Laat het mij weten wanneer er