Het is inmiddels traditie dat enkele fabrikanten groots uitpakken op de IFA. Zo is het al jaren het geval dat als je via de Nord Eingang het beursgebouw binnenkomt, je in de hal links meteen tegen een indrukwekkend videoscherm van LG aanloopt.
Altijd op de hoogte blijven omtrent de nieuwste IT-ontwikkelingen?
Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief:
Het bedrijf had de afgelopen jaren een centrale rol weggelegd voor zijn tv’s. Zo konden we op de IFA in 2019 een oprolbaar scherm bewonderen en waren er tv’s met 8K-resolutie te zien. Maar vijf jaar verder is er nog nauwelijks of geen content beschikbaar in dergelijk hoge resoluties, laat staan dat die in de nabije toekomst beschikbaar zullen komen.
Daarom gooide LG het – net als veel andere bedrijven overigens – het dit jaar over een andere boeg en promootte het bedrijf zijn producten met AI – wat bij LG voor het vriendelijkere Affectionate Intelligence staat.
Gezien de producten van LG vertaalt zich dit met name naar het smarthome, waarin alles van je koelkast, wasmachine, oven tot aan de badkamer aan toe verbonden kan worden via ThinQ On, LG’s AI smarthome-hub met Matter-ondersteuning. De ‘aankoop‘ van het Nederlandse smarthomebedrijf Homey draagt daar in de toekomst zeker ook aan bij.
Het weerbericht lezen en je waterverbruik zien terwijl je je tanden poetst: LG biedt alles wat je je maar bedenken kunt voor je smarthome.