Waarom Magento hoog scoort als e-commerce platform

Redactie
0

Voor het opzetten van je eigen webwinkel heb je tegenwoordig heel veel mogelijkheden. Toch besluiten veel bedrijven na zorgvuldige afwegingen te kiezen voor Magento als platform voor het organiseren van hun e-commerce.

Wereldwijd draaien ongeveer 250.000 webwinkels op dit pakket en daar zitten niet de minste namen tussen, zoals Coca Cola, Nestlé en Kellogg’s. Maar ook voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf blijkt Magento hosting een zeer gewilde keuze te zijn. Wat is de reden voor dit succes?

Perfect schaalbaar naar de gewenste omvang

Het hele systeem is volledig schaalbaar naar de grootte van de onderneming. Als je onderneming groeit, groeit Magento met je mee. Je hoeft dus geen zorgen te hebben over toekomstige uitbreidingen, want je kunt gewoon met hetzelfde systeem door blijven werken. Dat is voor veel ondernemers een belangrijke factor, want als je na een paar jaar het hele systeem moet gaan omgooien, word je daar over het algemeen niet echt vrolijker van. Bovendien is het systeem zodanig opgezet dat maatwerk simpel te implementeren is. De ontwikkelaars van Magento hebben bewust gekozen voor een moderne architectuur, waarbij het modulaire design zorgt voor een duidelijke en overzichtelijke werkwijze.

Hoge beveiligingsgraad

Als er een ding steeds belangrijker wordt in het online zakendoen, dan is het wel de beveiliging. Juist doordat we steeds meer dingen via het internet afhandelen, verleggen criminelen hun werkgebied ook in deze richting. Hackers worden steeds inventiever en zijn steeds beter in staat om systemen te kraken. Een goede beveiliging van je platforms is dus vereist en Magento neemt die beveiliging heel serieus. De standaard beveiliging is al van een bijzonder hoog niveau, daarnaast heb je als gebruiker van het systeem nog diverse applicaties beschikbaar om de beveiliging nog verder te verbeteren. Het veiligheidsaspect van Magento wordt niet voor niets alom geroemd.

Goed te vinden in zoekmachines

Een belangrijk onderdeel van je online marketingstrategie berust op de vindbaarheid van je webshop in zoekmachines. De ontwikkelaars van Magento werken op dit gebied samen met Google en zorgen ervoor dat het systeem steeds aan de meest recente standaarden voldoet. Hierbij is bewust gekozen voor een gebruiksvriendelijk systeem, dat zelf voorstellen doet bij het invullen van bepaalde waarden. Het systeem denkt dus met je mee en waakt ervoor dat je bepaalde instellingen, die voor de zoekmachineoptimalisatie van belang zijn, niet over het hoofd ziet. Tegelijk wordt ook de paginasnelheid niet vergeten.

 

Deel dit artikel

Lees ook

Verschil Windows 10 en 11: dit moet je weten over de twee versies

Wat is het verschil tussen Windows 10 en Windows 11? In dit artikel geven we je een overzicht van enkele functionele verschillen tussen de menu's, hoe...

Chat GPT gebruiken: dit kun je allemaal doen met de chatbot van OpenAI

OpenAI heeft de ChatGPT-bot ontwikkeld als een taalmodel dat is getraind op een enorme hoeveelheid tekst op het internet. Je kunt ChatGPT gebruiken om...

0 Praat mee