Communiceer binnen jouw organisatie met iCloud!

Blog
0

Je hebt een bedrijf of je werkt voor een organisatie waar communicatie met collega’s erg belangrijk is om de werkzaamheden goed te kunnen verrichten. Houd jij je bezig met de ICT van de organisatie en zoek je naar een manier om de communicatie efficiënter te laten verlopen? Lees dan gauw meer over iCloud!

Communiceer binnen jouw organisatie met iCloud!

Voordelen van het gebruiken van iCloud

Binnen een organisatie is de kans groot dat meerdere werknemers toegang moeten hebben tot een dergelijk bestand. Denk bijvoorbeeld aan een bestand voor de urenregistratie. In de iCloud kunnen meerdere mensen tegelijk in een bestand werken en er toegang tot hebben. Dat is overzichtelijk, want zo voorkom je dat mensen in eigen bestanden gaan werken. Door in de cloud te werken, bevindt alles zich op één plek. Het enigste wat van belang is, is dat je de medewerkers toestemming moet geven tot het desbetreffende bestand. Daarnaast kun je lekker veel in de iCloud plaatsen, want voor een bedrijf is het mogelijk om flink wat opslagruimte te krijgen. Dit is vooral handig voor bedrijven waar er gewerkt wordt met grote bestanden, zoals video’s. En je hoeft je geen zorgen te maken dat alle bestanden verdwijnen als er bijvoorbeeld een Macbook of iPhone kapot gaat. De iCloud maakt namelijk een back-up, waardoor niks verloren gaat. Erg handig, toch?

Bellen

Als je voor een bedrijf werkt die meerdere vestigingen heeft, is het goed mogelijk dat je met medewerkers moet communiceren die niet in jouw vestiging werken. Met elkaar mailen of chatten kan een goede oplossing zijn, maar het is vaak efficiënter om even te bellen met elkaar. Echter, bellen is niet gratis en voor een bedrijf waar er veel gecommuniceerd moet worden, kunnen de kosten flink oplopen. Het is dan een goed idee om jezelf te informeren over de VoIP telefoon. Dit is een toestel waarmee je via het internet kunt bellen. De telefooncentrale wordt gehost in de cloud. Erg handig, want zo zijn jouw werknemers overal bereikbaar waar internet en een cloud aanwezig is. Daarnaast zijn er veel extra’s die goed van pas zullen komen als je ook telefonisch contact hebt met klanten. Je kunt bijvoorbeeld een welkomstboodschap installeren, een keuzemenu instellen en klanten doorschakelen naar een ander nummer.

Binnen een organisatie kan iCloud erg veel betekenen. Alle werknemers kunnen samen in bestanden werken en daarnaast heb je een hoop opslagruimte, waardoor je ook grote bestanden gemakkelijk kunt uploaden. Tot slot kun je de iCloud ook gebruiken om te bellen via het internet!

Meer over

LB

Deel dit artikel

Lees ook

Verschil Windows 10 en 11: dit moet je weten over de twee versies

Wat is het verschil tussen Windows 10 en Windows 11? In dit artikel geven we je een overzicht van enkele functionele verschillen tussen de menu's, hoe...

Windows back-up maken: zo bewaar je je bestanden veilig op Windows 11

In dit artikel laten we zien hoe je bij Windows 11 jouw bestanden kunt back-uppen of een herstelpunt kunt aanmaken. De Windows backup stelt je vervolg...

0 Praat mee
avatar
  Abonneer  
Laat het mij weten wanneer er