Netatmo Presence: buitenlamp en bewakingscamera in één

Alieke van Sommeren
0

Netatmo PresenceDe Netatmo Presence is meer dan alleen een bewakingscamera voor buiten. Hij speelt namelijk ook meteen voor buitenlamp. Door zijn moderne, neutrale looks is hij minder opvallend dan veel concurrenten.

Bewakingscamera’s zien er vrijwel allemaal hetzelfde uit en zijn vaak ook wat aan de saaie kant en direct herkenbaar als bewakingscamera. De Netatmo Presence is anders: de boekvormige camera van zwart aluminium doet ook meteen dienst als buitenlamp met een led-floodlight. Wat de installatie betreft is hij ook net een echte buitenlamp. Je bevestigt hem bij voorkeur op een plaats waar al een lamp of camera heeft gehangen. Zodra hij aan het lichtnet is geknoopt en verbonden is met je wifi-netwerk kun je hem koppelen aan de bijbehorende app.

Pro-actief

De meeste bewakingscamera’s zijn vrij passief, maar de Presence niet: hij laat weten wát er gebeurt en stuurt een pushmelding. De Presence maakt in de melding onderscheid tussen personen, dieren en auto’s. Voor elke gedetecteerde activiteit kun je instellen wat er moet gebeuren. Soms verloopt de detectie niet helemaal goed. Dit is via de app te corrigeren zodat de algoritmes van de camera beter worden.

De camera neemt beeld op in Full HD. Er wordt wel compressie gebruikt, maar voor een bewakingscamera is het beeld goed genoeg. Een zeer groot voordeel is dat de beelden lokaal worden opgeslagen. Hierdoor is het niet nodig om een abonnement op te nemen op een bijbehorende cloudopslagdienst. Je beelden worden bewaard op een sd-kaart (max. 32 GB), in je Dropbox-account of op een ftp-server. Uiteindelijk is de Presence daarmee goedkoper dan zijn concurrenten. Daarnaast ziet hij er ook een stuk beter en neutraler uit.

(Sven Lamers)

Netatmo Presence tabel

Meer over