
(Bron: WarnerMedia)
WarnerMedia heeft nieuwe informatie bekendgemaakt over de nieuwe streamingservice HBO Max. De service moet in 2020 in de Verenigde Staten van start gaan en 15 dollar per maand gaan kosten.
Volgens de mededelingen van WarnerMedia, waar ook de tv-zender HBO aan toebehoort, zal de streaming service vanaf mei volgend jaar gaan concurreren met Netflix en Disney+. De relatief hoge prijs rechtvaardigt WarnerMedia vanwege de vele nieuwe eigen producties en series die op HBO Max te zien zullen zijn.
WarnerMedia beschikt over een ruim portfolio aan HBO-series met populaire titels zoals Game of Thrones, Westworld en The Sopranos, series die bekend staan om hun hoge productiewaarde en kwaliteit. Daar zullen dan nog nieuwe eigen producties bijkomen onder de noemer ‘Max Originals, waaronder een tiendelige Game of Thrones-prequelserie met de titel House of the Dragon, Stephen Kings The Outsider en The Sisterhood, een serie die gebaseerd is op het Dune-universum uit de boeken van Frank Herbert.
Bekijk hier de launchvideo die WarnerMedia heeft vrijgegeven:
Ook zullen de superhelden van DC verschijnen en series Cartoon Network te zien zijn, beide bedrijven zijn ook van WarnerMedia. Bovendien heeft het bedrijf kijkcijferkanonnen ingekocht zoals Friends, South Park, The Prince of Bel Air, Pretty Little Liars en The Big Bang Theory. Voor die laatste serie heeft het bedrijf naar verluidt meer dan een miljard dollar betaald.
Ook heeft het bedrijf aangekondigd meer dan 1800 speelfilms in hun aanbod op te nemen, waaronder The Lord of the Rings-, The Hobbit– en The Matrix-trilogie, en diverse films uit het DC-universum.
Warner is van plan de komende jaren tot twee miljard dollar te steken in zijn streamingservice en heeft als doel gesteld in 2025 op 50 miljoen abonnees in de VS te zitten. WarnerMedia is een dochteronderneming van telecommunicatiegigant AT&T en het bedrijf hoopt via aantrekkelijke internetaanbiedingen in combinatie met de streamingservice abonnees te trekken, en daarmee zich een positie te veroveren in de steeds verder fragmenterende markt van streamingservices.
De service moet uiterlijk in 2025 ook buiten de Verenigde Staten beschikbaar zijn, maar wanneer hij naar Europa komt heeft het bedrijf nog niet gezegd.