Business intelligence trends in 2022

Blog
0

De beslissing van bedrijven om, in het kader van business intelligence, een deel van de menselijke input in het bedrijfsproces te verminderen, doet op sommige momenten veel stof opwaaien. Maar u kunt zich de vraag stellen of dat altijd terecht is.

Als ondernemer bent u altijd op zoek naar de beste oplossingen die niet alleen op dit moment rendabel zijn, maar ook op de langere termijn winst voor uw bedrijf zullen opleveren. En dan kan business intelligence nog steeds mensenwerk zijn, maar dan op een efficiëntere manier ingezet. Dat zien we terug in de business intelligence trends van 2022.



Al uw bedrijfsinformatie paraat

Als we het hebben over business intelligence dan is het voornaamste aspect dat al uw bedrijfsinformatie op ieder moment en vanaf iedere locatie toegankelijk is. Daarom is het essentieel dat alle verouderde systemen plaatsmaken voor een data warehouse. Zo weet u ook zeker dat u bij het opvragen van uw omzetgegevens geen data mist omdat het systeem bepaalde bestanden niet kan lezen.

Met dat in gedachten kunt u vervolgens uw strategie voor de toekomst bepalen. U weet waar u staat, u heeft inzicht in uw bedrijfsprocessen en daarmee kunt u de markt vanuit de beste positie benaderen. Zeker als u rekening houdt met de trends op het gebied van business intelligence.

Remote-First

Het thuiswerken is, min of meer noodgedwongen door de pandemie, in een stroomversnelling gekomen. Hierbij is gebleken dat het meer dan ooit noodzakelijk is om uw bedrijfsgegevens centraal beschikbaar te hebben. Daarnaast moet het hoe dan ook toegankelijk zijn, vanaf iedere willekeurige locatie en op elk moment van de dag.

Want zeker als u deze vorm van op afstand werken eenmaal heeft geïntroduceerd, is het een kleine stap om buiten de grenzen te gaan kijken voor eventuele uitbreiding van uw bedrijf. U bent niet gebonden aan tijdzones en u kunt dus 24 uur per dag operationeel zijn, dankzij deze toepassing van business intelligence.

Volledige integratie van AI in het bedrijfsproces

Waar voorheen alleen de grote Tech bedrijven zich bezighielden met Artificial Intelligence (AI) zien we dat deze technologie ook voor bedrijven die in het MKB opereren steeds meer onderdeel gaat uitmaken van de bedrijfsstrategie. Dankzij de business intelligence is dat namelijk steeds toegankelijker.

Deze systeemtechnologie past u toe door vanuit uw bedrijfsgegevens statistisch te bepalen hoe de markt zich kan gaan ontwikkelen, wat uw consumenten van uw producten verwachten en hoe u daar uw toekomstige productie op kunt inrichten.

Als u deze vorm van business intelligence bijvoorbeeld toepast op het zoekgedrag en het koopgedrag van uw klanten op uw website, kunt u waardevolle informatie verzamelen. Hoewel u dit als opkomende trend in 2022 kunt zien, zal het een blijvend onderdeel worden van de bedrijfsvoering.

Verlies het menselijke aspect niet uit het oog

Ondanks het feit dat een goede automatisering een aanwinst is voor uw bedrijf, moeten we ook bij business intelligence de mens achter de machine niet uit het oog verliezen. Daarom staat in 2022 decision intelligence ook op de agenda. In plaats van alleen maar puur analytisch naar de cijfers te kijken die de systemen produceren, moet u als ondernemer altijd flexibel blijven denken.

Is de voorspelling op basis van de uitkomst van het systeem inderdaad realistisch? Of denkt u dat u aan de hand van uw eigen ervaring en gevoel moet bijsturen? Als u dit in overweging blijft nemen, gaat uw bedrijf een gezonde toekomst tegemoet.

Deel dit artikel

Lees ook

Pre-order nu de nieuwe special: Alles over Artificiële Intelligentie

De ontwikkelingen op het gebied van Artificiële Intelligentie volgen elkaar snel op. Je kunt er niet alleen artikelen mee (door laten) schrijven, foto...

KDE Plasma 6: dit is alles wat je moet weten over deze nieuwe versie

Met Plasma 6 heeft het KDE-team zijn bureaubladomgeving gemoderniseerd zonder deze op zijn kop te zetten. Veel veranderingen zijn uitgevoerd aan de ba...

0 Praat mee