Functioneel Beheerder, 38 uur, Universiteit van Amsterdam

c't-partner
0

De Bibliotheek UvA-HvA is voor de afdeling Bibliotheek- en Informatiesystemen (BIS) op zoek naar een functioneel beheerder/consultant ICT voor het beheer en de verdere ontwikkeling en vernieuwing van de (web)diensten van de bibliotheek.

Wat ga je doen

Als functioneel beheerder/consultant ICT zul je het functioneel beheer krijgen voor een aantal bibliotheek-, zoek- en informatiesystemen, erfgoedsystemen en rapportagetools.

Je bent de verbindende factor in de communicatie tussen de bibliotheekorganisatie en de digitale infrastructuur van de bibliotheek en je ondersteunt de gebruikers door de ingezette diensten/systemen goed te laten functioneren.

Waar kom je te werken?

De sector Digitale Diensten is verantwoordelijk voor het beheren en vernieuwen van geavanceerde digitale diensten ter ondersteuning van Onderwijs en Onderzoek en Open Collecties van de UvA en HvA. De sector werkt daarbij ook voor Allard Pierson, die een van de grootste erfgoedcollecties van Europa beheert.

De sector bestaat uit de afdeling Bibliotheek- en Informatiesystemen, het Digitaal Productiecentrum en de afdeling Projecten en Innovatie.

Je komt te werken in de afdeling Bibliotheek- en Informatiesystemen van de dynamische sector Digitale Diensten van de Bibliotheek. Deze afdeling bestaat momenteel uit een team van zes functioneel beheerders. Zij coördineren ontwikkeling, aanpassing, onderhoud en ondersteuning van de verschillende bibliotheek- en informatiesystemen, waaronder het geïntegreerde bibliotheek- en zoeksysteem (Alma, Leganto en Primo), het universitaire onderzoeksinformatiesysteem (Pure), het Research Data Management-systeem (Figshare for institutions) en erfgoedsystemen met multimedia.

Tot jouw werkzaamheden als functioneel beheerder/consultant ICT horen:

  • het functioneel beheer van een aantal bibliotheek-, zoek- en informatiesystemen, erfgoedsystemen en rapportagetools;
  • het functioneel beheer van een aantal systemen voor ondersteuning van onderzoek & onderwijs en datapublicatie via o.a. linked open data;
  • het beheren van koppelingen voor gegevensuitwisseling tussen systemen;
  • fungeren als contactpersoon voor de systemen voor de informatiespecialisten, erfgoedspecialisten en andere gebruikers;
  • actief en regelmatig overleg voeren over de wensen en problemen van de gebruikers van de systemen;
  • participeren in (innovatieve) projecten voor de vernieuwing en verbetering van de diensten en systemen;
  • onderhouden van de contacten met leveranciers voor het functioneel beheer.

Wat vragen we van jou

Je hebt academisch of hbo werk- en denkniveau, mogelijk aangevuld met vaktechnische opleidingen. Verder heb je kennis van:

  • en ervaring met het functioneel beheer van systemen;
  • API’s, webapplicaties;
  • RDBM-systemen of SQL;
  • scripting (bv. Python, Javascript, PHP) of XML/XSLT technologie of datatransformaties.

Onze kernwaarden (open, professioneel, vooruitstrevend) en kerncompetenties (klantgericht, samenwerken, leervermogen) zijn het fundament onder onze dienstverlening. Als functioneel beheerder/consultant ICT beschik je daarnaast ook nog over de volgende competenties:

  • goede mondelinge communicatieve vaardigheden;
  • initiatiefrijk;
  • resultaatgerichtheid.

Kandidaten hoeven niet aan alle eisen te voldoen, tijdens het uitoefenen van de functie kan kennis en ervaring opgedaan worden. In deze functie heb je de kans om je (continu) te ontwikkelen, met name op het gebied van verbetering en vernieuwing van de software en systemen die in beheer zijn.

Wat bieden we jou

We bieden een fulltime dienstverband voor de periode van één jaar met een proeftijd van twee maanden. Bij gebleken geschiktheid is een verlenging of vast dienstverband mogelijk.

Je salaris bedraagt, afhankelijk van relevante ervaring bij aanvang van het dienstverband, €2.790 tot €4.402 bruto per maand (salarisschaal 10) op basis van volledige werktijd (38 uur per week), exclusief 8% vakantie- en 8,3% eindejaarsuitkering. De Cao Nederlandse Universiteiten is van toepassing. Indeling is conform UFO-profiel Beheerder ICT 2 / Consultant ICT 3.

De UvA heeft een uitgebreid pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een ruime vakantieregeling en een eindejaarsuitkering. Daarnaast biedt de UvA uitstekende studie- en ontwikkelingsmogelijkheden en stimuleert zij medewerkers om zich blijvend te professionaliseren.

Over ons

De Universiteit van Amsterdam is de grootste universiteit van Nederland, met het breedste opleidingsaanbod. Een intellectueel knooppunt met 39.000 studenten, 6.000 medewerkers en 3.000 promovendi. Verbonden door een cultuur van nieuwsgierigheid. Meer lezen.

Over de Bibliotheek

De Bibliotheek UvA/HvA is een inspirerende studie-, onderzoeks- en ontmoetingsplek voor onderzoekers, docenten en studenten, off- en online. Wij verzamelen, bewaren, beheren, selecteren en presenteren informatie uit het wereldwijde informatieaanbod, we bieden het platform om bronnen uit heden en verleden te delen. Daarbij bieden wij hulp op maat om de juiste bronnen te vinden. Wij benutten onze unieke combinatie van bibliotheken en museum. Daarmee brengen wij kennis verder en helpen we de kwaliteit van het hoger onderwijs in Amsterdam te verbeteren.

Wil jij weten hoe het is om te werken bij de UvA of de HvA? Ontdek het bij medewerkers van de HvA aan het woord en ook op Over de UvA.

Nieuwsgierig naar onze organisatie en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een ruime vakantieregeling en ontwikkelmogelijkheden? Hier lees je meer over werken bij de Universiteit van Amsterdam.

Vragen

Neem dan gerust contact op met:
Renze Brandsma, Sectorhoofd Digitale Diensten
T: +31 (0)6 1306 2844

Sollicitatie

Als werkgever handhaaft de UvA een beleid van gelijke kansen. We vinden diversiteit belangrijk en zetten ons volledig in om een plek te zijn waar iedereen zich thuis voelt. We koesteren de onderzoekende geest en het doorzettingsvermogen en laten de ruimte om door te vragen. Bij ons vormen nieuwsgierigheid en creativiteit de heersende cultuur.

Ben jij de nieuwe functioneel beheerder/consultant ICT die wij zoeken? Solliciteer dan uiterlijk 11 juli 2021 via de ‘Solliciteer’ button.

Solliciteer nu

Sollicitatiegesprekken staan voorlopig gepland op donderdag 15 juli, en dinsdag 20 juli.

Interne kandidaten hebben bij gebleken geschiktheid voorrang. Sollicitaties die rechtstreeks naar de contactpersoon of op een andere wijze zijn verstuurd, kunnen we helaas niet in behandeling nemen.

Wij stellen acquisitie niet op prijs

Meer over

IT-vacatures

Deel dit artikel

Lees ook

Interactief met IT en wetenschap in Zwitserland: must-sees

In een sector als de IT kan het nooit kwaad om de ogen en oren open te houden en kennis te delen met verwante bedrijven. Dat kan volop in Zwitserland,...

Young Professional Servicedesk Medewerker 32 – 36 uur | Oosterhout

Vacature: Young Professional Servicedesk Medewerker 32 - 36 uur | Oosterhout

0 Praat mee