FRITZ! opent eigen webshop voor directe verkoop in Nederland
Naast de bestaande fysieke en digitale verkoopkanalen introduceert Fritz (voorheen bekend als AVM) nu een eigen webwinkel. Daarmee wil de fabrikant zijn aanwezigheid op de Europese markt verder versterken.
Lees verder na de advertentie
Rechtstreekse verkoop sinds oktober 2025
Sinds 1 oktober 2025 biedt Fritz zijn producten, waaronder de Fritzbox-routers, ook rechtstreeks via een eigen webshop aan. De fabrikant zet daarmee naast onafhankelijke handelaren een aanvullend verkoopkanaal op. Volgens de officiële benaming gaat de online winkel door het leven als de FRITZ!Shop.
Strategische uitbouw van de marktpositie
Volgens een Duitse aankondiging van de fabrikant past de FRITZ!Shop in de bredere bedrijfsstrategie. Het initiatief moet de zichtbaarheid van het merk vergroten en de positie op zowel de Duitse thuismarkt als in andere Europese landen versterken.
Internationale expansie na investeerdersovername
Fritzbox-routers waren tot nu toe vooral in Duitsland wijdverbreid. Na de overname door een Luxemburgse investeerder richt de fabrikant zich nadrukkelijker op Europese uitbreiding. Zo verhuisde de website van avm.nl naar fritz.com en kreeg ook het bedrijf zelf een nieuwe naam.
Altijd de laatste trends in netwerken volgen?
Beschikbaarheid in negen landen
De eigen webshop start met leveringen aan Duitsland, Oostenrijk, Italië, Nederland, België, Luxemburg, Zwitserland, Polen en Spanje. Verdere landen volgen naar verwachting in een later stadium.
Volledig productaanbod in de webshop
In de FRITZ!Shop wil de fabrikant het volledige productportfolio aanbieden, dus naast Fritzbox-routers ook repeaters en DECT-telefoons. Voor de Nederlandse markt fungeert de webshop vooral als alternatief wanneer detailhandelaren bepaalde modellen niet op voorraad hebben. Lagere prijzen hoeven klanten er niet te verwachten, aangezien wederverkopers doorgaans de adviesprijzen hanteren of daar zelfs onder zitten.
Extra service en garantie in Duitsland
In Duitsland biedt de fabrikant daarnaast optioneel telefonische aankoopbegeleiding en benadrukt het snelle levering en uitgebreide ondersteuning. Of deze aanvullende service ook in Nederland beschikbaar komt, is vooralsnog onduidelijk. Bij aankopen via de eigen shop is Fritz, naast de fabrieksgarantie, ook verantwoordelijk voor de wettelijke garantie.
Tot slot
Met de FRITZ!Shop kiest de fabrikant voor een direct kanaal naar de klant, zonder zich volledig los te maken van bestaande distributiepartners. Hoe de balans tussen directe verkoop en traditionele handel zich ontwikkelt, zal de komende jaren duidelijk worden.


Praat mee