Projectportfoliomanager TU Delft – 38-40 uur per week

c't-partner
0

Projectportfoliomanager
Delft, 38-40 uur per week

Op topniveau in een nieuwe functie alle ICT-projecten universiteitsbreed strategisch (helpen) verzamelen en plannen. Dat is de boeiende opgave die je als projectportfoliomanager bij de TU Delft hebt.

Functieomschrijving
Binnen een op innovatie gerichte universiteit als de TU Delft speelt ICT een cruciale rol. Geen wonder dus dat faculteiten of diensten vrijwel dagelijks bij de afdeling ICT aankloppen met nieuwe projectaanvragen op dit gebied. Denk bijvoorbeeld aan de invoering van een nieuw HR-systeem of aan het toepassen van cloudtechnologie. Op jaarbasis gaat het al gauw om een totaalbudget van bijna € 45 miljoen, waaronder voor € 15-20 miljoen aan projecten. Maar hoe structureer en prioriteer je al deze aanvragen, ook tegen de achtergrond van de strategie van de universiteit als geheel? Het is onmogelijk om binnen de beschikbare capaciteit en het budget alle projecten tegelijkertijd op te pakken. En hoe stem je over de te maken keuzes op een goede manier af met interne klanten? Dat is nu precies jouw rol als projectportfoliomanager: op een planmatige manier ICT-projecten universiteitsbreed inventariseren, de juiste prioriteiten helpen stellen, plannen en hierover op een klantgerichte manier communiceren.

Je werkt in een nieuwe functie op het hoogste niveau binnen de directiestaf van de TU Delft, waarbij je de directeur ICT adviseert. Projectportfoliomanagement is ook een nieuw werkveld voor de universiteit, dat nog deels vormgegeven moet worden. En dat doe jij! Met alle ruimte om je eigen ideeën en inzichten in te brengen. Je bent daarbij het centrale punt waar planning, voortgang en budget samenkomen en je houdt alles op een overzichtelijke manier bij. Je bewaakt en beheert de beschikbare en toegewezen projectcapaciteit en bij afwijkingen onderneem je actie. En je stemt over de voortgang doorlopend af met alle betrokkenen en verbindt hen met elkaar. Jij slaat in deze zelfstandige en impactvolle functie de perfecte brug tussen de behoefte van interne klanten, de strategie van de universiteit en de projectcapaciteit binnen de Directie ICT.

Functie-eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding.
  • Je hebt de nodige kennis en ervaring op het gebied van ICT en volgt de ontwikkelingen op dit vlak.
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het besturen van projecten binnen een grote organisatie. Bijvoorbeeld als projectmanager, projectconsultant of als manager van een PMO.
  • Je kunt zowel op directieniveau als op operationeel niveau uitstekend communiceren, afstemmen en rapporteren.
  • Je kunt complexe materie begrijpelijk maken voor stakeholders en je bent hierin een innemende sparringpartner.
  • Je denkt strategisch, durft te pionieren, kunt zaken goed organiseren, structureren en bewaken, en je gaat flexibel en inlevend om met verschillende situaties en omgevingen.
  • Je schrijft en spreekt uitstekend Nederlands en Engels.

Arbeidsvoorwaarden

  • Het dienstverband is 1 jaar met uitzicht op vast.
  • Een functieomvang van 38-40 uur per week.
  • Een salaris dat is gebaseerd op schaal 12 uit de cao Nederlandse Universiteiten met een minimum van € 4.538,- en een maximum van € 5.826,- bruto per maand, plus 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3%.
  • Een uitstekende pensioenregeling via het ABP.
  • De mogelijkheid om jaarlijks een individueel arbeidsvoorwaardenpakket samen te stellen.
  • Korting bij zorgverzekeraars.
  • Flexibele werkweek.
  • Jaarlijks 232 verlofuren (bij 38 uur). Via het Individueel Keuzebudget kun je bovendien verlofuren verkopen of bijkopen.
  • Volop mogelijkheden om opleidingen, trainingen en cursussen te volgen.
  • Gedeeltelijk doorbetaald ouderschapsverlof.
  • Aandacht voor gezond en energiek werken met het vitaliteitsprogramma.

TU Delft
De Technische Universiteit Delft heeft een sterk fundament. Als bouwer van de wereldberoemde Nederlandse waterwerken en pionier in biotech is TU Delft een internationale topuniversiteit die wetenschap, engineering en design combineert. TU Delft staat voor onderwijs, onderzoek en innovatie van wereldklasse om uitdagingen op het gebied van energie, klimaat, mobiliteit, gezondheid en digitale maatschappij aan te gaan. Generaties Delftse ingenieurs hebben bewezen ondernemende probleemoplossers te zijn in bedrijfsleven en in sociale context. Bij TU Delft omarmen we diversiteit en streven we ernaar zo inclusief mogelijk te zijn (zie onze gedragscode). Samen bedenken en ontwikkelen we oplossingen die een positieve invloed hebben op wereldwijde schaal.

Challenge. Change. Impact!

Universiteitsdienst – Directie ICT & FM
De directie ICT & Facility Managment stimuleert en faciliteert de TU Delft bij het realiseren van haar doelstellingen. Zij faciliteert en stimuleert zowel de ‘core business’ onderwijs en onderzoek, als de ondersteunende directies van de TU Delft. De directie ICT & FM is een betrouwbare en zichtbare partner die voor zijn medewerkers een stimulerende en motiverende omgeving biedt.

De directie ICT & FM bestaat uit vier hoofdafdelingen. University Services Support richt zich op de (niet per se ICT) dienstverlening voor de gehele TU Delft. Het Shared Service Center ICT richt zich op de dienstverlening rondom de continuïteit en optimalisatie van de bestaande informatievoorziening. R&D/Innovatie focust op de ontwikkeling van nieuwe technologieën ten behoeve van kansrijke hulpmiddelen voor onderwijs en onderzoek. De afdeling Facilitair Management levert facilitaire diensten aan alle gebruikers van de campus van de TU Delft.

Kijk ook op www.tudelft.nl/over-tu-delft/werken-bij-tu-delft voor meer informatie.

Additionele informatie
Wil je meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Norbert Herkströter, directeur ICT, via n.m.herkstroter@tudelft.nl.

Sollicitatieprocedure
Heb je interesse? Upload uiterlijk 25 juli 2021 jouw motivatie en cv door gebruik te maken van het sollicitatieformulier.

Solliciteer nu

  • Een pre-employment screening kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
  • Sollicitaties die per email en/of post worden verstuurd nemen we niet in behandeling.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Meer over

IT-vacatures

Deel dit artikel

Lees ook

Interactief met IT en wetenschap in Zwitserland: must-sees

In een sector als de IT kan het nooit kwaad om de ogen en oren open te houden en kennis te delen met verwante bedrijven. Dat kan volop in Zwitserland,...

Young Professional Servicedesk Medewerker 32 – 36 uur | Oosterhout

Vacature: Young Professional Servicedesk Medewerker 32 - 36 uur | Oosterhout

0 Praat mee