(functioneel) Applicatiebeheerder 36 uur – Lelystad

c't-partner
0

(functioneel) Applicatiebeheerder
36 uur | Lelystad

Ben jij stressbestendig, communicatief sterk en hou je van aanpakken? Dan zou het zomaar kunnen dat jij bij gemeente Lelystad als applicatiebeheerder hét verschil gaat maken. We maken graag ruim baan voor je om het gebruik en de functionaliteiten van onze financiële applicatie te waarborgen en te optimaliseren.

Solliciteer nu

Wat ga je doen
De basis van ons nieuwe financiële systeem (unit4 financials) staat. We zijn echter ambitieus in het verder optimaliseren van onze processen en werkwijze. Digitaal waar het kan, persoonlijk waar het moet. Naast ontwikkeling en verbetering, bekleed je als applicatiebeheerder een primaire rol in het (dagelijks) functioneel gebruik van het financieel systeem en alle aanpalende applicaties. Het is een complexe en verweven omgeving; kennis en overzicht en regie zijn essentieel.

Je ontwikkelt in nauwe samenwerking met informatiemanagement aan de doorontwikkeling van het financieel systeem gericht op de gestelde visie en doelen. Je ondersteunt gebruikers vanuit het team en vanuit de organisatie, bewaakt de calls en communicatie erover richting deze gebruikers.

Verder zijn dit je taken en verantwoordelijkheden:

  • Je regisseert de verschillende wensen, storingen en bugs. Lost zelf op wat kan en meldt indien nodig bij de desbetreffende leverancier(s) of aan de interne ServiceDesk; voert de regie en escaleert daar waar nodig.
  • Vertaalt wensen en behoeften van de gebruikers naar een passend functionele oplossing/ontwerp; rekening houdend met de BBV, financiële impact en overige wetgeving.
  • Stelt testplannen op en zorgt ervoor dat acceptatietesten worden uitgevoerd.
  • Zorgt voor een effectieve kennisoverdracht naar collega’s en interne gebruikers, stelt handleidingen en werkbeschrijvingen samen en houdt ze up to date.
  • Houdt actief trends en ontwikkelingen bij en adviseert zowel gevraagd en ongevraagd gebruikers en management over verbeteringen.
  • Bouwt (in nauwe relatie met informatiemanagement en gegevensbeheer) en beheert: rapporten, templates, formulieren, uploadsheets e.d.
  • Beheert gebruikersprofielen en regelt autorisatiestructuren en processen/werkstromen in het financieel systeem.
  • Voert (contract) regie richting de leverancier (contract management) in afstemming met inkoop en IMA.
  • Werkt intern nauw samen met o.a. Informatiemanager, gegevensbeheer, DIA-advies, kwaliteit, projectleiders, team IMA en andere interne applicatiebeheerders.
  • Verricht aanvullende administratieve werkzaamheden op een groter werkgebied, zoals autorisatiestructuur en BBV wijzigingen.
  • Je bent het aanspreekpunt voor de interne gebruikersorganisatie en de externe partijen zoals leverancier(s) en evt. gebruikersvereniging(en).
  • Functioneel beheer van de SharePoint pagina; doorvoeren van de wijzigingen in de werkinstructies en handleidingen.

Jouw kracht
Jij overziet, in samenwerking met de andere applicatiebeheerders en team Informatiemanagement en automatisering, het complexe landschap en anticipeert op ontwikkelingen in deze; vanuit ontwikkelperspectief, maar ook vanuit risicobeheer. Je bent van nature service- en oplossingsgericht en werkt accuraat en gestructureerd. Je wacht niet af, maar komt juist snel in actie als je ziet dat er iets moet gebeuren of verbeterd kan worden. Je hebt een conceptueel vermogen: jij kunt bedrijfsprocessen omzetten naar functies binnen applicaties. En je kunt je natuurlijk goed uitdrukken ongeacht wie je voor je hebt.

Verder vragen we

  • HBO+ werk- en denkniveau
  • Ruime ervaring in een soortgelijke functie
  • Actuele kennis van BBV en een afgeronde financieel administratieve opleiding op HBO niveau
  • Ruime ervaring en actuele kennis van het financiële systeem “Unit4Financials” (Coda)
  • Ervaring in het werken met een moderne BI-tool

Ons team
Het team Financieel Beheer bestaat uit collega’s met diverse talenten en ervaringsgebieden.

“We hebben een sterk verantwoordelijkheidsgevoel voor het maatschappelijk belang en de organisatie. We zijn erg zelfstandig én willen graag leren van elkaar. We delen waar we mee bezig zijn en zijn niet bang om elkaar te bevragen. We verwachten van elkaar dat we proactief zijn.”

Het team Financieel beheer is verantwoordelijk voor de verdere implementatie en het beheer van het nieuwe financiële systeem Unit4 financials. Daarvoor zijn we enthousiast aan de slag gegaan met kwaliteitszorg, herinrichting en procesmanagement (lean).

Onze corebusiness is het verzorgen van een juiste, tijdige en volledige concern brede financiële administratie, die bijdraagt aan het “in-control blijven” van de organisatie.

Het mooie van gemeente Lelystad en de functie
Je begrijpt het al. We vragen nogal wat van je. Maar daar krijgt je dan wel iets moois voor terug. Je komt werken in een stad waar de pioniersmentaliteit nog altijd heerst. Dit zie je ook terug in jouw werk. Sterker nog, jij hebt directe invloed op hoe professioneel de organisatie overkomt op de inwoners en andere belanghebbenden van Lelystad. Je hebt dus een uitdagende baan, vol afwisseling in een energieke organisatie. We werken samen, het is duidelijk en we zijn betrokken.

Je krijgt hier de ruimte om jezelf te ontwikkelen met veel eigen verantwoordelijkheid en er is oog voor jouw talent.

We bieden een dienstverband voor gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is, afhankelijk van kennis en ervaring, maximaal schaal 10 (max. € 4.494,– bij een fulltime dienstverband van 36 uur).

Bovenop je salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget van 17,05%. Je kiest ervoor om dit flexibel uit te laten betalen, of je koopt er bijvoorbeeld extra verlof van of een fiets. Ook kun je een deel van jouw budget omzetten in een tegemoetkoming voor reiskosten.

En daarnaast zijn onze pluspunten:

  • flexibiliteit werk/privé
  • zeer goede thuiswerkmogelijkheden
  • een ABP-pensioen
  • laptop en smartphone van de zaak
  • informele sfeer
  • een verrassend vitaliteitsbeleid
  • ontwikkelings-en opleidingsmogelijkheden
  • een inspirerende werkplek
  • een station of (betaalde) parkeergelegenheid op 2 minuten

Meer info
Heb jij naar aanleiding van deze vacature nog vragen over deze functie? Neem dan contact op met Marc Brouwer, teamleider financieel beheer, via telefoonnummer 06-55173036 of [email protected]

Hebben we je enthousiast gemaakt? Dan ontvangen we jouw motivatiebrief en cv uiterlijk op 27 juni 2021. De gesprekken zijn gepland op 29 juni 2021. De mensen die we uitnodigen ontvangen hierover uiterlijk 28 juni 2021 bericht.

Het opvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de benoemingsprocedure.

Let op! mail vanuit de Gemeente Lelystad kan in je spambox terechtkomen.

Als je op ‘Solliciteer’ klikt, dan ontvang je binnen 10 minuten een automatische ontvangstbevestiging. Ontvang je deze niet (controleer ook je spambox), dan adviseren we je om je sollicitatie opnieuw in te dienen.

Solliciteer nu

In verband met het digitale proces kunnen wij te laat, of op een andere wijze ingediende sollicitaties niet meenemen in de procedure.

De gemeente Lelystad biedt aan iedereen ruimte. We streven naar het zijn van een diverse en inclusieve organisatie. Een organisatie die talent als basis en die kracht van diversiteit van de medewerkers inzet om betere resultaten te halen voor de stad.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Meer over

IT-vacatures

Deel dit artikel

Lees ook

Zijn bedrijven klaar voor de EU NIS2-richtlijn?

Nu de lat voor cybersecurity steeds hoger komt te liggen, is de enquête van SANS Institute een cruciaal controlepunt voor organisaties om hun verdedig...

Dit zijn de voordelen van een oledscherm in laptops

De populariteit van OLED-schermen neemt toe, en dit heeft duidelijke redenen. Deze relatief nieuwe schermtechniek functioneert op basis van een princi...

0 Praat mee