Het probleem is dat de USB headset vaak niet herkend wordt na het opstarten van de pc. Er verschijnt dan een geel uitroepteken bij het Apparaatbeheer.
Ik heb een tijdje geleden een betaalbare headset gekocht van Epos/Sennheiser met een usb-aansluiting, die in principe op mijn Windows-computer werkt.
Maar hij wordt vaak niet herkend na het opstarten van de pc of als ik hem aansluit. Er verschijnt dan een geel uitroepteken bij het Apparaatbeheer.
De stekker eruit halen en er weer insteken helpt meestal. Dit gebeurt op alle usb-poorten. Aangezien de headset, als hij eenmaal wel herkend wordt, helemaal betrouwbaar werkt, denk ik niet dat een los contact de oorzaak is. Is dit op te lossen?
Met een beetje geluk kan een firmware-update van de headset helpen. In de beschrijving van de firmware-update van de SC-serie naar versie 44.05.31.0031 die februari is verschenen, wordt gezegd dat compatibiliteitsproblemen met bepaalde Windows-stuurprogramma’s zijn opgelost.
We hebben de update toegepast op een SC135 en een SC130, waarbij hetzelfde probleem inderdaad verdween.
Installeer de Windows- of macOS-versie van Epos Connect. De software start je vanuit de Windows-taakbalk of de menubalk van macOS. Open de applicatie. Je headset zou in het updates-tabblad moeten verschijnen. Via de knop controleer je of er updates zijn. Daarna kun je de nieuwe firmware installeren.